Morit Rozen's Blog - HRD

יום שבת, דצמבר 16, 2006

???איך מפרסמים סדנה לאחראים למניעת הטרדה מינית
התחלנו (התחלנו = בעז קפסוטו שעובד איתי ואני) לדבר עם אנשים שונים על הסדנה וההדרכות שאנחנו מציעים לארגונים כדי לעזור למנוע הטרדה מינית. שנינו (אם כי בעז יותר ממני) מביאים ניסיון מסוים בשיווק, בהצגה של תחומים למתעניינים פוטנציאלים... ועדיין, הצעת מניעה של הטרדה מינית מתגלה כאחד התחומים הקשים ביותר ל"שיווק"/"מכירה".
יש כמה משפטים שחוזרים על עצמם אצל (כמעט) כל פונה אליו הגענו. משפט הפתיחה בד"כ היה "זה לא ממש רלוונטי אצלנו" ההסברים ל"למה?" היו מעניינים (בעיקר בהסתכלות על השילוב ביניהם):
  • אצלנו יש בעיקר גברים
  • אצלנו יש בעיקר נשים
  • לא היו אצלנו שום תלונות, למרות ששלחנו לכולם את החוק ואת אנשי הקשר
  • אנחנו חברה משפחתית, כולם מאד קרובים, דברים כאלה לא קורים כאן

ועוד ועוד... בשביל להגיב להתייחסות של "רק גברים" אני נוהגת לספר שאחרי שטיפלתי פעם בתלונה של גבר על גבר אחר שהטריד אותו הבנתי שאין משמעות ל"רק גברים" או "רק נשים". הטרדה מינית מתרחשת במקומות שיש בהם אנשים. לא ממש משנה הגיל/המין/היחס בין גברים ונשים.

כמובן שגם ל"משפחתיות" אין משמעות למניעה. להיפך. מקומות שאנשים מרגישים בהם קרובים אחד לשני הם דוקא אלה בהם מי שלא ממש שם לב לגבולות ומרגיש נוח לחצות אותם גם בלי לבדוק אם זה מתאים לצד השני, הם המקומות בהם ניתן לחוות הטרדה.

מאחר וברור לנו שהתגובות הללו מגיעות מהמקום הכי רגיש, חושש וזהיר, לפעמים בגלל חוסר ההיכרות עם התחום והחשש ממנו, לפעמים דוקא בגלל ניסיון אישי וחוויות כואבות מהעבר, אנחנו מנסים למצוא את הדרך להגיע אל אותם אנשים. למצוא את הדרך לדבר על הנושא של מניעת הטרדה מינית בארגונים בהם עצם השיחה על זה מביכה וקשה אפילו למנהלי משאבי אנוש או אחראים למניעה. אני מזמינה כל תגובה/מחשבה/הערה, על איך להגיע להסביר יותר טוב לאנשים על החשיבות של הדרכה ושיחה בארגון לגבי מניעת הטרדה. אנחנו מאמינים שהשיח על הנושא הוא הדרך להבין יותר טוב את זה שהתנהגות שנוחה ומתאימה לאחד יכולה להיות מטרידה לאחר.

למטה פרטי הסדנה לאחראים למניעת הטרדה מינית.

.מידע נוסף על השירותים שלנו לסיוע לארגונים במניעת הטרדה מינית תמצאו באתר שלנו:
morit.rozen@hrd.co.il ,מוזמנים להוריד את טופס ההרשמה לסדנה כאן למלא את פרטיכם ולשלוח לידי מורית רוזן
להתראות!
מורית

2 Comments:

  • אני עובדת במקום עבודה שנחשב להמוני.
    בעקבות כל הפרסומים האחרונים הנוגעים להטרדות מיניות החלטנו לערוך סקר קטן משלנו אודות "מהי הטרדה" לאחר, ששאלנו מספר (די קטן אמנם) של גברים ונשים, הגענו למסקנה שהטרדה היא בעיני המתבונן, או יותר נכון בעיני המתלונן.
    ארועים רבים שמופיעים בתקשורת כיום, אצלנו עברו בשקט גמור עם קצת בדיחות הדעת.
    אני מבינה את מקומות העבודה שאינם רוצים להעביר ולעבור, סדנאות בנושא.
    אני מאמינה שמי שגס בדיבורו ימשיך להיות כזה גם אם נשים תופסות את דבריו כהטרדה ומאידך נשים שנוטות לתפוס כל דבר כהטרדה יתפסו גם הערה תמימה לחלוטין כהטרדה.
    הכל תלוי זמן מקום ואופי.

    By Anonymous אנונימי, at 9:38 אחה״צ  

  • קודם כל תודה על התגובה, ומעניין לשמוע על ה"סקר". אין ספק שהטרדה היא בעיני המתבונן, ובעיני המתבוננת. גברים ונשים מוטרדים, כל אחד מדבר אחר. משפט שיכול להקפיץ אותי לא ישפיע על אחר או על אחרת.
    אני מנסה לעזור בארגונים לפתוח את השיחה על מה מטריד כל אחד, מתוך הנחה שאם זה יהיה בסדר לדבר על זה, אפשר יהיה להגיד "תשמע/תשמעי, זה לא מתאים לי הדיבור הזה/ הבדיחות האלה" ואפשר יהיה להמשיך הלאה, בלי לחשוש. ראיתי לא מעט התנהגויות מטרידות אצל אנשים שלא הייתי קוראת להם "גסים", אלא שפשוט ניסו להיות מצחיקים, ולא הבינו שזה לא זה...
    וגם אם יש מישהו/מישהי שתופס/ת הערה תמימה כהטרדה, בארגון שיש בו לגיטימציה לדבר על הדברים, ויש מי שמרכז ויכול להשוות "הטרדות חמורות" עם כאלה שפחות חמורות, אפשר יהיה לטפל בהטרדות כעבירת משמעת פנים ארגונית. כלומר - להגיד לאותו מטריד "תשמע/י, גם אם זה לא חמור, תשים לב, לא כולם נוח להם עם סוג ההומור הזה", ולעקוב. לראות אם הוא/היא משנים את התנהגותם.
    הקפדתי על הזכר/נקבה, כי ראיתי גם נשים שמדברים בגסות. ראיתי גם גברים שמוטרדים.
    אני חושבת שאנחנו צריכים ליצור ארגונים שיש בהם לגיטימציה להעיר על זה ולהפסיק דיבור או התנהגות שפוגעים בנו, ולא להסכים להיות בסביבה שיוצרת לי אי נוחות כל יום מחדש.

    By Blogger Morit Rozen, at 10:21 אחה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home